nevelotestulet
Asztfaltrajzok
olcsai444
szalmabála

Különös közzétételi lista

Tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetőségei

Szakkörök
A különféle szakkörök működése a tanulók egyéni képességeinek fejlesztését szolgálja. A szakkörök jellegüket tekintve lehetnek művészetiek, technikaiak, szaktárgyiak, de szerveződhetnek valamilyen közös érdeklődési kör, hobbi alapján is. A szakkörök indításáról - a felmerülő igények és az iskola lehetőségeinek figyelembevételével - minden tanév elején a nevelőtestület véleményének kikérésével az intézményvezető dönt. Szakkör vezetését olyan felnőtt is elláthatja, aki nem az iskola dolgozója. Az igényeket minden évben május 20-ig mérjük fel.

A tehetséggondozó és felzárkóztató foglalkozások
Az egyéni képességek minél jobb kibontakoztatását, a tehetséges tanulók gondozását, valamint a gyenge eredményt elérő tanulók felzárkóztatását az egyes szaktárgyakhoz kapcsolódó, tanórán kívüli tehetséggondozó és felzárkóztató foglalkozások segítik.

  • Az 1-4. évfolyamon az egyes tantárgyakból gyenge teljesítményt nyújtó tanulók képességeinek fejlesztésére felzárkóztató órát szervezünk.
  • A 8. évfolyamon a továbbtanulás, a középiskolai felvétel elősegítésére a gyenge eredményt elérő tanulók részére felzárkóztató, a jó eredményt elérő tanulók részére tehetséggondozó órákat tartunk heti egy órában magyar nyelv és matematika tantárgyakból. További tehetséggondozó és felzárkóztató foglalkozások indításáról - a felmerülő igények és az iskola lehetőségeinek figyelembevételével - minden tanév elején a nevelőtestület véleményének kikérésével az intézményvezető dönt.

Gyógytestnevelés
Gyógytestnevelés: a székhelyintézményünk a gyógytestnevelési foglalkozások megtartására kijelölt intézmény. A foglalkozásokon a tanulók betegségtípusok szerinti tantervbe foglalt, differenciált képességfejlesztése folyik, mindazok részvételével, akiket a szakorvos javaslatára az iskolai gyermekgyógyász gyógytestnevelésre utal.

Logopédiai/konduktív ellátás
Logopédiai/konduktív vagy szükség esetén egyéb - szakértői véleményben foglaltaknak megfelelően- ellátást tanulóink a Vas Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Körmendi Tagintézményével kötött megállapodás alapján kapnak.

Iskolai sportkör
Az iskolai sportkör tagja az iskola minden tanulója. Aziskolai sportkör a tanórai testnevelési órákkal együtt segíti a tanulók mindennapi testedzését, valamint a tanulók felkészítését a különféle sportágakban rendezett iskolai és iskolán kívüli sportversenyekre.

Versenyek, vetélkedők, bemutatók
A tehetséges tanulók továbbfejlesztését segítik a különféle (szaktárgyi, sport, művészeti stb.) versenyek, vetélkedők, amelyeket az iskolában évente rendszeresen megszervezünk. A legtehetségesebb tanulókat az iskolán kívüli versenyeken való részvételre is felkészítjük. A versenyek, vetélkedők megszervezését, illetve a tanulók felkészítését a nevelők szakmai munkaközösségei vagy a szaktanárok végzik. Egyéni elbírálás alapján az iskola alapítványa biztosíthatja a nevezési díjakat.

Egyéni és csoportos bel- és külföldi kirándulások, utazások
Tanulmányi kirándulások.

Az iskola nevelői a tantervi követelmények teljesülése, a nevelő munka elősegítése céljából az osztályok számra évente egy alkalommal tanulmányi kirándulást szervezhetnek. Az egy vagy két napos tanulmányi kiránduláson való részvétel költségeit a szülőknek kell fedezniük. Sikeres pályázat esetén a 7. évfolyam tanulói részt vehetnek a Határtalanul programban. A pályázati összeges felüli költségeket a szülőknek kell fedezniük.
Bel- és külföldi utazások
Tanítási idő alatt, szorgalmi időben olyan csoportos utazások is szervezhetők, amelyeknek célja az idegen nyelv anyanyelvi környezetben való használata, elsajátításának elősegítése, továbbá tanulmányutakon, kulturális, sport (sítábor) és tudományos rendezvényen való részvétel. A csoportos utazásokon való részvétel önkéntes, a felmerülő költségeket a szülőknek kell fizetniük.

Erdei iskola
A nevelési és a tantervi követelmények teljesítését segítik a táborszerű módon, az iskola falain kívül szervezett, több napon keresztül tartó erdei iskolai foglalkozások, amelyeken főleg egy-egy tantárgyi téma feldolgozása történik. Az erdei iskolai foglalkozásokon való részvétel önkéntes, a felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük. Egyéni elbírálás alapján az iskola alapítványa hozzájárulhat az erdei iskola költségeihez.

Témahetek, témanapok
Az iskola nevelői a tantervi követelmények eredményesebb teljesülése érdekében a tanulók számára projektoktatást szerveznek, amely egy tanítási napon legalább három órát meghaladó foglalkozás, vagy több iskolai órán, tanítási napon át zajló tanítási-tanulási folyamat. A témahetet, a témanapot az iskola az éves munkatervében határozza meg, a feldolgozandó ismeretanyagot a nevelők szakmai munkaközösségei készítik el.

Múzeumi, kiállítási, könyvtári és művészeti előadáshoz kapcsolódó foglalkozás
Egy-egy tantárgy néhány témájának feldolgozását, a követelmények teljesítését szolgálják a különféle közművelődési intézményekben, illetve művészeti előadásokon tett csoportos látogatások. Az foglalkozásokon való részvétel - ha az költségekkel is jár - önkéntes. A felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük.

Szabadidős foglalkozások
A szabadidő hasznos és kulturált eltöltésére a tanulókat azzal kívánja felkészíteni a nevelőtestület, hogy a felmerülő igényekhez és a szülők anyagi helyzetéhez igazodva különféle szabadidős programokat szervez (pl. túrák, kirándulások, táborok, színház- és múzeumlátogatások, klubdélutánok, táncos rendezvények stb.). A szabadidős rendezvényeken való részvétel önkéntes, a felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük.

Pályázatok

Korábbi pályázatok

Körmendi körmenet a Délvidéken
Körmendi körmenet a Délvidéken
Határtalanul
Határtalanul
Az arisztokrácia nyomában Horvátországban és Szlovéniában
Felvidéki portya Körmendről 2019
Felvidéki portya Körmendről 2019
A bányavárosok felfedezése 2018.
A bányavárosok felfedezése 2018.
Kirándulás Szlovákiába 2017.
A Délvidéken jártunk 2016.
Alpokaljától a Magas-Tátráig 2014.

Kiemelt pályázatunk

Aktív iskola

Bozsik Program

Kosárpalánta

Ökoiskola

További pályázataink

RRF-1.2.1-2021-2021-00001

„Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára”

EFOP-3.3.5-19-2020-00042

Csodaszarvas iskolai közösségi program

EFOP-3.1.5-16-2016-00001

„A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása"

EFOP-3.2.4-16-2016-00001

„Digitális kompetencia fejlesztése”

TIOP-1.1.1-07/1-2008

A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése

TÁMOP-6.1.2.A-14/1-2014-0001

„Teljes körű Iskolai Egészségfejlesztés”