Különös közzétételi lista
A hétvégi házi feladat és az iskolai dolgozatok szabályai
Az otthoni felkészülésben előírt szóbeli és írásbeli feladatok elvei, korlátai
1-4. évfolyamon:
- kizárólag a tanult anyag gyakorlását szolgáló feladatok adhatók
- hétvégére (szombat, vasárnap) és szünidőre nem adható plusz feladat
- gyűjtőmunka és szorgalmi feladat adható
5-8. évfolyam:
- az írásbeli házi feladat a tananyagot begyakoroltathatja, a régi ismeretet felelevenítheti, az új ismeretet előkészítheti
- hétvégére és szünidőre legfeljebb gyűjtőmunkaként adható plusz feladat
- a szorgalmi feladat nem számon kérhető, jó vagy jeles érdemjeggyel értékelhető, elfogadásáról a tanuló dönthet
Az iskolai írásbeli beszámoltatások rendje, korlátai
Az 1-4. évfolyamon íratható mérések:
- diagnosztikus és formatív mérés - nem osztályozható, a nevelőnek szóló visszajelzés - a tanító megítélése szerinti gyakorisággal. A differenciált fejlesztést szolgálják.
- szummatív - összegző, értékelő, minősítő - mérés íratható év elején, félévkor, év végén, továbbá a tantárgyi sajátosságokat figyelembe véve tanév közben is legfeljebb kettőt félévente.
Az 5-8. évfolyamon írható mérések
- diagnosztikus és formatív mérés - nem osztályozható, a nevelőnek szóló visszajelzés - a tanító megítélése szerinti gyakorisággal. A differenciált fejlesztést szolgálják.
- szummatív - összegző, értékelő, minősítő - mérés íratható év elején, félévkor, év végén, továbbá a tantárgyi sajátosságokat figyelembe véve tanév közben is a tantárgyi témakörökkel egyező számú feladatlapokkal, ill. egy-két tanítási óra anyagát számon kérő feladatlappal.
A tanuló túlterhelésének elkerülésére 1-4. évfolyamon napi egy, 5-8. évfolyamon maximum kettő témazáró íratható. A témazáró felmérés érdemjegye súlyozottan vesz részt az osztályzat kialakításában.