Híreink
Tanulóink és a digitális kompetencia
Iskolánkban kiemelt feladatként szerepel az idegen nyelvek oktatása mellett az informatika. Diákjaink informatikaórákon és szakköri keretek között tanulhatják a tárgyat. Emellett más szaktárgyi órán is megjelennek az infokommunikációs eszközökkel támogatott oktatási formák, színesítve a tanítás-tanulás folyamatát és fejlesztve ezzel tanulóink digitális kompetenciáját.
A matematika, a szövegértés, a természettudományos, majd az idegen nyelvi kompetenciamérés mellett tanulóink digitális kompetenciáját is megpróbáltuk megítélni egy saját magunk által készített mérőeszközzel.
Szerettünk volna egy általános képet kapni arról, milyen szinten állnak diákjaink, tudják-e helyesen használni az okos eszközöket, be tudják-e vonni ezeket a saját tanulási folyamatukba az eredményesség elősegítése érdekében, tudják-e helyesen használni az élet különböző területein.
Tanulóinkat arra kértük, hogy oldjanak meg egy tesztet, természetesen számítógéppel (google űrlap), melyet évfolyamonként a tanulók életkori sajátosságaihoz igazítottunk. A tesztben információkat kellett a tanulóknak megkeresni böngészőprogram segítségével az interneten. Pl. Magyarország legkisebb törpefalujának irányítószáma, vagy a periódusos rendszer megalkotója találkozhatott volna azzal a személlyel aki Budapesten született, Massachusettsben halt meg, orvosi és élettani Nobel-díjat kapott.
Tehát a feladatok logikus gondolkodást, célzott keresést, okos eszközhasználatot, az információk fellelését, értelmezését követelték.
A feladatok között rövid videóbejegyzések is voltak, melyek érzékeltették a digitális tér és az online zaklatás veszélyeit, felhívták a figyelmet annak káros, negatív befolyásoló tényezőire, és egyben megoldási javaslatot is közvetítettek.
Nem tantárgyi tudást mértünk, hanem a digitális világban való eligazodást, mellyel megítéljük, hogy tanulóink a körülöttünk lévő online világban hogy tájékozódnak és hogy boldogulnak.
Eredményeink: 166 tanuló készítette el a tesztet. Tanulóink teljesítményét kategóriákba soroltuk. Eszerint: haladó, gyakorlott, hozzáértő, kezdő és belépő szinteket különböztettünk meg.
Tanulóink összteljesítménye 87%-os lett. 100%-os teljesítményt 35 tanulónak sikerült elérnie, ez a tesztet megoldók 21%-a. További 54 tanuló ért el 90% feletti teljesítményt, ez a tanulók 33%-a. Összességében diákjaink 54 %-a, több, mint a fele 90% felett teljesített. Az eredménnyel elégedettek lehetünk. Bízunk abban, hogy diákjaink helyesen, jól és magabiztosan kezelik, használják az okoseszközöket és eligazodnak a digitális tartalmak között.
Indexkép forrása:https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/OH-DIG03TA__teljes.pdf Letöltés ideje: 2022.05.02.