szalmabála
olcsai444
nevelotestulet
Asztfaltrajzok

Híreink

Fenntarthatósági témahétről

Az idei tanévben a Fenntarthatósági témahét keretében két témát választottunk, alsó tagozaton a tudatos vásárlást, felsőben pedig a fenntartható divatot.
Az 1-2. osztályosok a helyi piacra látogattak, a 3-4. osztályosok pedig a Tescoba. A látogatások célja a tudatos vásárlói szokások kialakítása, a fogyasztói kultúra fejlesztése, és elgondol-kodtatni a gyerekeket, hogy ők is képesek sok mindenen változtatni egyszerűen azzal, hogy vásárlásaik során döntéseket hoznak. A séta után, amelyhez megfigyelési szempontokat kaptak, megbeszélték a tapasztalatokat, játékos feladatokat oldottak meg, kisfilmet néztek a tudatos vásárlásról. A napkövetkező részében a kézügyességükre támaszkodva pólóból készítettek bevásárlótáskát az újrahasznosítás jegyében. 

A felsősöknek tartott Öko divathét célja a figyelemfelkeltés, érzékenyítés a téma iránt, hogy a tanulók megtanulják, hogyan legyenek öko divatosak saját kreativitásuk fejlesztésével.
A tanórákon szó volt a ruhaipar káros hatásairól, a tanulók megismerkedtek ruházatunk alap-anyagaival. A kisfilmekben, amelyeket megdöbbenve néztek, szembesültek azzal, hogy hol, milyen körülmények között gyártják ruháink többségét, mi az olcsóság valódi ára. Megtudhatták, hogy a poliészter alapanyagú ruhák milyen környezetszennyezők. Ruhacímkékről gyűjtöttek információkat összetételről, származási helyről. Utóbbi országokat térképen megkeresték, és kiszámolták, hogy mennyit utazik egy-egy ruhadarab.
Blog posztot, illetve insta-storyt írtak a kedvenc ruháik történetéről, vagy arról, hogy nem is ciki turkálóban vásárolni.
A 7. b osztályosok köztársasági elnökünk online óráján vettek részt, ahol szintén szó esett a divat okozta környezetszennyezésről és annak lehetséges megakadályozásáról. 
Az 5. évfolyam a Tuti Textil Kft. magyarnádaljai telephelyén tett látogatást.  Nagyon hasznos beszámolót hallhattak a használt ruhák beérkezéséről, válogatásáról, tisztításáról és értékesíté-séről. A helyszínen rácsodálkozhattak arra az óriási mennyiségű ruha és cipő készletre, ami később a boltokban értékesítésre kerül. Megtudhatták, hogy egyre többen vásárolnak turkálókban; és nemcsak az árak miatt, hanem azért is, mert mind több ember számára válik világossá, hogy környezetünk védelme a ruházkodással is elősegíthető. 
A textilhulladék csökkentésének érdekében különféle technikákat próbálhattak ki tanulóink, mint például a batikolást, pólók átalakítását.

A csütörtöki projektzárón ezeket az újjávarázsolt ruhadarabokat is viselték a gyerekek. Az Öko Divatbemutatóval pedig a kapszulagardrób kialakítására igyekeztünk ötleteket adni azzal, hogy néhány alap ruhadarabot hányféleképpen kombinálhatunk, tehetünk más-más stílusúvá a megfelelő kiegészítőkkel. 
Bízunk benne, hogy az eltelt hét után tabulóink tudatosabban fognak vásárolni, amikor levesznek egy ruhát a polcról, talán bevillannak nekik a videókban látott képkockák, és jobban meg-nézik, hogy mit, és mennyit vásárolnak.
 
 

Pályázatok

Korábbi pályázatok

Körmendi körmenet a Délvidéken
Körmendi körmenet a Délvidéken
Határtalanul
Határtalanul
Az arisztokrácia nyomában Horvátországban és Szlovéniában
Felvidéki portya Körmendről 2019
Felvidéki portya Körmendről 2019
A bányavárosok felfedezése 2018.
A bányavárosok felfedezése 2018.
Kirándulás Szlovákiába 2017.
A Délvidéken jártunk 2016.
Alpokaljától a Magas-Tátráig 2014.

Kiemelt pályázatunk

Aktív iskola

Bozsik Program

Kosárpalánta

Ökoiskola

További pályázataink

RRF-1.2.1-2021-2021-00001

„Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára”

EFOP-3.3.5-19-2020-00042

Csodaszarvas iskolai közösségi program

EFOP-3.1.5-16-2016-00001

„A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása"

EFOP-3.2.4-16-2016-00001

„Digitális kompetencia fejlesztése”

TIOP-1.1.1-07/1-2008

A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése

TÁMOP-6.1.2.A-14/1-2014-0001

„Teljes körű Iskolai Egészségfejlesztés”